FAKULTY

Mimoriadna situácia si vyžaduje mimoriadne úsilie

Na opatrenia, ktoré prijalo vedenie STU, i na samotnú situáciu v súvislosti so šírením sa vírusu Covid 19 sme reagovali veľmi rýchlo; po vyhlásení uzatvorenia škôl a internátov 8. marca 2020 vedenie a pedagógovia vynaložili maximálne úsilie, aby sa pedagogický proces nezastavil a fakulta mohla prejsť na virtuálnu formu výučby.

15.05.2020

Veríme, že svoj vysoký štandard si udržíme

Vzhľadom na súčasnú mimoriadnu situáciu sme sa na našej fakulte rozhodli, že v súvislosti s prechodom na dištančnú formu výučby predĺžime výučbovú časť letného semestra o tri týždne, čím bol poskytnutý dostatočný priestor pre učiteľov i študentov, aby sa prispôsobili tejto zmene.

15.05.2020

Unikátny respirátor, výroba štítov a okuliarov. Aj to je náš boj proti korone

V dôsledku mimoriadnej situácie bol na našej fakulte upravený harmonogram letného semestra. Výučba v 1. a 2. ročníku bakalárskeho stupňa štúdia a v 1. ročníku inžinierskeho štúdia bude do 30. mája, skúškové obdobie do 25. júla. Pre končiace ročníky výučba bude trvať do 25. apríla, záverečné práce študenti odovzdajú do 19. júna a štátne skúšky sa uskutočnia v týždni od 6. do 10. júla.

15.05.2020

Pokračujeme v projektoch. Teoreticky, analyticky a numericky

Prezenčnú výučbu, ako aj na iných fakultách našej univerzity, vzhľadom na súčasnú situáciu nahradila dištančná. Tá, samozrejme, prináša výhody i nevýhody, rôzne komplikácie, s ktorými sa musia popasovať ako pedagógovia, tak aj študenti. Vďaka spoločnému úsiliu sa nám to zatiaľ darí.

15.05.2020

Pandémia nás neteší. Môžeme však viac pracovať na publikáciách a učebniciach

Na našej fakulte sa zaviedla dištančná forma výučby 9. marca. Pôvodnú predstavu, že pôjde len o pár týždňov, vystriedala realita ukazujúca, že veľmi pravdepodobne bude celý letný semester v on-line režime. Okrem zopár učiteľov, ktorí už mali svoje prednášky a semináre pripravené aj v elektronickej forme (e-learning v Moodle alebo video prezentácie), musela prevažná väčšina učiteľov veľmi rýchlo svoju výučbu modifikovať.

15.05.2020

Situácia nás limituje. Avšak ako informatici sme vo výhode

Ubehlo šesť týždňov, odkedy sme sa všetci neočakávane ocitli v situácii, ktorú ešte nik z nás nezažil. Tešili sme sa, že ako obyvatelia Slovenska sme chránení a vyhýba sa nám väčšina prírodných katastrof, vojnových konfliktov či rôznych epidémií, ktoré sme doteraz zaznamenali vo svete. Žiaľ, tentokrát to neobišlo ani nás.

15.05.2020

Online výučba má z hľadiska efektivity obrovský potenciál

Súčasnú situáciu sme vyriešili rýchlym prechodom na online spôsob výučby, ktorá vďaka technológiám prebieha naplno. Pri vyučovaní využívame Google Meet, Microsoft Teams alebo platformu Discord, zasielanie a vypracovanie zadaní prebieha elektronicky. Naša fakulta má vďaka tomu v podstate plnohodnotný vyučovací proces. Výnimkou sú len laboratóriá, kde nie je možné robiť cvičenia a výskum v nich bol utlmený.

15.05.2020

Posledné slovo budú mať mikróby

Nedotkol sa len nášho bežného života, ale aj univerzitného. Zatvorené fakulty aj laboratóriá, opustené internáty, prezenčná výučba sa zmenila na dištančnú. Toto všetko sú dôsledky situácie, ktorú ako spoločnosť prežívame. Čo koronavírus je a ako sa pred ním môžeme chrániť, ak sa to vôbec dá? Odpovedal nám náš absolvent, biochemik Tomáš Bertok, ktorý v súčasnosti spolupracuje s Chemickým ústavom Slovenskej akadémie vied.Rozhovor bol robený v apríli.

15.05.2020

Najlepšie by bolo, keby sa žiaden pamätník robiť nemusel

Bolo mi cťou prispieť k zachovaniu spomienok na prácu Daphne a Jána. Najdôležitejšia bola pre mňa reakcia rodín zavraždených, cítil som od nich vďaku a uznanie, hovorí Marin Mjartan, doktorand odboru Dizajn na Fakulte architektúry STU, autor pamätníka  IMMORTAL TRUTH, ktorý vytvoril na pamiatku Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a maltskej novinárky Daphne Caruanovej Galiziovej. Dielo je natrvalo umiestnené v priestoroch Európskeho parlamentu v Bruseli.

15.05.2020

Robot nikdy nebude dokonalý. Presne tak, ako ani ľudia

Vždy bude potrebný človek na údržbu a riadenie softvéru, ktorý danému robotovi prislúcha. A tiež sa nezaobídeme bez človeka, ktorý bude vedieť „naskočiť“ a pracovať, ak robot z prevádzkových dôvodov prestane fungovať, hovorí študentka výrobných systémov a manažérstva kvality na SjF STU Simona Obrtáčová.

15.05.2020