STU A SVET

Yuliia Shvydka, Peter Bobalik – 21.08.2024 – 3.5 minúty čítania

International Staff Week zožal úspech

Bolo nesmierne potešujúce sledovať, ako sa účastníci aktívne zapájajú, delia sa o svoje postrehy a budujú trvalé kontakty. Tieto interakcie výrazne prispeli k úspechu celého podujatia, hovorí Dominika Repko, ktorá je momentálne poverená riadením Útvaru medzinárodných vzťahov.

Podujatie tohto druhu sa u nás organizovalo už po štvrtýkrát. 

Dominika, čo všetko na svojej pozícii zastrešujete?

Chod programu Erasmus+ na pôde STU, takisto aj administratívnu, personálnu a ekonomickú agendu útvaru.

V apríli bol Útvar medzinárodných vzťahov hostiteľom zaujímavého podujatia. Priblížite nám ho?

V podstate ide už o tradíciu, keďže podujatie takéhoto druhu sme organizovali už po štvrtýkrát. Počas piatich dní sme si pre účastníkov pripravili bohatý edukatívny a kultúrny program. Cieľom bolo nielen zdieľať nadobudnuté skúsenosti a priblížiť fungovanie útvaru, ale aj rozšíriť a prehĺbiť sieť kontaktov so zahraničnými univerzitami.

Koľko zahraničných hostí sa zúčastnilo podujatia International Staff Week a z akých krajín pochádzali?

Na tohtoročnom sme mali celkovo dvadsať účastníkov; prevažne to boli participanti z európskych univerzít, konkrétne z Poľska, Talianska, Španielska, Portugalska, Nemecka, Slovinska či Litvy. Okrem toho početnejšie zastúpenie malo Alžírsko a jedna účastníčka prišla až z Čile.

Interakcie výrazne prispeli k úspechu celého podujatia.

Mohli by ste nám stručne opísať program?

Snažili sme sa ho skomponovať tak, aby bol prínosný a zaujímavý pre každého. Prvý deň bol zameraný na vzájomné zoznámenie sa, predstavili sme našu univerzitu, poukázali sme na slovenské kultúrne a gastronomické špecifiká, na záver dňa sme mali zážitkovú prehliadku Bratislavou. Zvyšné štyri dni mali jasne stanovenú tému, ktorej prislúchali zvolené aktivity. Nosnými aktivitami utorkového programu bola prednáška na tému „Implementácia umelej inteligencie v administratíve“ a prehliadka priestorov Fakulty elektrotechniky a informatiky STU, počas ktorej boli hosťom predstavené rôzne vedecko-výskumné projekty, ktoré sa na nej realizujú. Účastníci mali možnosť vidieť praktické ukážky využitia umelej inteligencie a virtuálnej reality. Počas tretieho dňa odzneli prezentácie vzťahujúce sa na úspechy a činnosti Útvaru medzinárodných vzťahov. Štvrtý deň bol situovaný na Fakulte architektúry a dizajnu, kde sme mali možnosť participovať na prednáške svetoznámeho britského sochára Briana Muira. Predposledný deň sme zakončili pútavou prednáškou od doc. Husára z Ústavu manažmentu, ktorý nám ponúkol fascinujúci pohľad na transformáciu mestského prostredia v Bratislave. Sústredil sa na projekt Eurovea, ktorý predstavuje ukážkový príklad revitalizácie brownfieldu, a tiež na nové využitie socialistických sídlisk v Petržalke. Celotýždenný program sme zavŕšili návštevou botanickej záhrady a prehliadkou v galérii Nedbalka.

Aká bola spätná väzba od účastníkov? Čo sa im najviac páčilo?

Obdržali sme pozitívne ohlasy. Z naplánovaných aktivít v nich najviac zarezonovala prednáška o umelej inteligencii a transformácia mestského prostredia. Úspech zožala aj aktivita zameraná na prezentáciu jednotlivých univerzít, z ktorých účastníci pochádzali. Taktiež sa im páčila interaktívna prezentácia a priama skúsenosť dvoch študentiek z Fakulty architektúry a dizajnu s takzvaným zmiešaným intenzívnym programom (BIP).

Čo bola pre vás ako organizátora najväčšia výzva a aký moment vám najviac utkvel v pamäti?

Asi najväčšou bola koordinácia logistiky a zabezpečenie hladkého priebehu celého programu. Táto náročná úloha zahŕňala starostlivosť o rozmanité potreby dvadsiatich zahraničných účastníkov, čo si vyžadovalo precízne plánovanie a dôkladnú komunikáciu.

Ak by ste mali vyzdvihnúť najpamätnejšie momenty podujatia, ktoré by to boli?

Nepochybne dynamické diskusie a výmeny názorov, ktoré sa rozprúdili počas našich prednášok. Bolo nesmierne potešujúce sledovať, ako sa účastníci aktívne zapájajú, delia sa o svoje postrehy a budujú trvalé kontakty. Tieto interakcie výrazne prispeli k úspechu celého podujatia a ukázali, aký dôležitý je dialóg a spolupráca v medzinárodnom kontexte.

 

Text: Yuliia Shvydka, Peter Bobalik
Foto: Tetiana Sakhenko